S går i opposition

Pressmeddelande

Socialdemokraterna i Hörby låter meddela att,Socialdemokraterna i Hörby går i opposition!

De försök vi har gjort för att formera en gemensam opposition i Hörby har gått om intet. Vi har på största allvar meddelat C och L, att vi som delar en human värdegrund kring synen på medmänniskor borde arbeta tillsammans, mot dem som väljer att stå upp för motsatsen.

Det är vår uppfattning att vi som största icke borgerliga parti hade kunnat leda en sådan opposition. Socialdemokraterna är den naturliga oppositionen. Såväl  Kd som M har valt att inte diskutera med oss socialdemokrater om ett styre som hade haft möjlighet att motverka förslag som står emot  våra mänskliga värderingar. Värderingar som vi partier som tror på människan har antagit i värdegrundsarbete i kommunfullmäktige. Socialdemokratisk  politik är social demokrati för medborgarna!

Att borgerliga partier skall gå i opposition mot en borgerlig ledning i kommunen måste framstå som fullständigt onaturligt och svårbegripligt för Hörbys medborgare. Vi Socialdemokrater är starka i vår politik och vi kommer att driva alla våra frågor i ett starkt oppositionskap. Vi kommer att arbeta för att allt vi byggt upp i majoriteten ska verkställas och fördjupas. Vi ser positivt på vårt politiska uppdrag och ska inte göra våra väljare besvikna i S politiken.

Hörby 2018-10-11

Renaldo Tirone, ordförande Hörby arbetarekommun.